Slimme netwerken voor werkzoekenden – 5 gewoonten die uw contacten gek maken en hoe u ermee kunt stoppen

Uw contacten kunnen een uitstekende hulpbron zijn om u te helpen bij het identificeren, lokaliseren en verkrijgen van uw droombaan, maar als u uw netwerk ondoelmatig gebruikt, duurt het niet alleen veel langer voordat u slaagt, maar kunt u op de lange termijn ook uw relaties schaden.

Hier zijn vijf fouten die werkzoekenden maken bij het aanboren van hun relaties tijdens het zoeken naar werk, die mensen daadwerkelijk kunnen wegjagen:

Als je iemand ontmoet voor een informatief interview, verwachten ze dat je het interview leidt, dus blijf daar niet als een brok zitten wachten tot ze je met de paplepel ingegoten hebben wat je moet weten. Wees voorbereid met vragen die u kunt stellen over hun bedrijf, hun baan en welk advies ze u kunnen geven voor de volgende stappen.

U weet misschien niet in welke branche u wilt werken of welke baan u zou willen doen, maar die indruk wilt u niet wekken. Het is beter om te zeggen: “Hier zijn enkele dingen waar ik aan denk, en hier is waarom. Vind je dat logisch? Heb je andere suggesties?”

Het is goed om een ​​gewoonte te ontwikkelen om leads op te volgen, maar verander niet in een stalker als mensen niet meteen contact met je opnemen. Ze hebben misschien veel aan de hand en door elke dag te bellen of e-mails te sturen, draag je gewoon bij aan hun stress. Geef ze een kleine pauze en cirkel binnen een week of twee terug.

Het is één ding om trots te zijn op je prestaties en je gretigheid te tonen om zo snel mogelijk vooruitgang te boeken in je carrière, maar jezelf te hard verkopen of buitensporig naamsverlies zal mensen afschrikken.

Netwerken is een proces, dus stel het niet uit tot het laatste moment. Wanhoop maakt jou en de mensen met wie je praat angstig.

Door vandaag te beginnen met het versterken van uw relaties en het verbeteren van uw netwerkvaardigheden, komt u een heel eind op weg naar een recessiebestendige carrière. Kleine dingen kunnen vaak een groot verschil maken bij het zoeken naar een baan. Uw netwerk kan van onschatbare waarde zijn, maar u heeft de juiste aanpak nodig. Simpele fouten die u in een slecht daglicht plaatsen, kunnen een groot obstakel zijn om de hulp te krijgen die u nodig heeft.

Twintig manieren om sociale netwerken voor u te laten werken

Sociaal netwerken is een term die wordt gebruikt voor verschillende webgebaseerde platforms die zijn ontworpen om individuen, organisaties en bedrijven met elkaar te verbinden via sociale interacties. Gebruikers kunnen communiceren met behulp van tekst, afbeeldingen en audio / visuele media.

Traditionele media (zoals radio of kranten) hebben een een-op-veel-paradigma. Sociaal netwerken biedt en faciliteert een veel-op-veel-paradigma. Hoewel het veel-op-veel-paradigma individuen en bedrijven de ongekende mogelijkheid biedt om grote aantallen te bereiken tegen zeer lage kosten (of zonder kosten), betekent het ook dat ze moeten concurreren met veel meer “uitgevers” van informatie. Men moet ook bijzonder gevoelig zijn voor de verschillende vormen van sociale interactie die op elke site zijn toegestaan ​​en voor het niveau waarop gebruikers willen worden “gezocht” door iemand met een commercieel motief.

In dit artikel wordt uitgelegd hoe u sociale netwerken voor u en / of uw bedrijf kunt laten werken. Verschillende sociale netwerksites variëren in wat ze bieden, bedoeld gebruik en etiquette. Hier zullen we twintig algemene strategieën onderzoeken die op de meeste vormen van sociaal netwerken kunnen worden toegepast.

Mensen zullen je vinden en je toegang geven tot hun netwerken als je nuttige inhoud levert. YouTube is bijvoorbeeld een opmerkelijke bron geworden voor ‘how-to’-video’s van eigen bodem, die alles behandelen, van hoe je een Windsor-knoop kunt maken tot hoe je je eigen computer kunt bouwen. Het maakt niemand uit of je jezelf promoot in de context van die video’s of binnen de context van je YouTube-kanaalpagina.

Wie van ons heeft niet de teleurstelling meegemaakt om bij een kennis thuis te zijn uitgenodigd voor een intiem etentje, alleen om erachter te komen dat het etentje een manier was om je te verplichten om lang te blijven praten over waarom je bij hem / haar zou moeten komen multi-level marketingprogramma. Mensen sluiten zich aan bij sociale netwerksites om nieuwe vrienden te maken, te communiceren met oude en nieuwe en interessante dingen te ontdekken. Een Twitter-feed of een Facebook-nieuwsfeed die puur promotionele of zelfs semi-versluierde promotie is, zal voor weinigen interessant zijn.

10 tips voor slimme netwerken die voor mij hebben gewerkt

Toen visser Jack eindelijk een laars landde, wist hij dat dit de druppel was. Zijn spectaculaire vaardigheden, met het perfecte vistuig, waar hij de afgelopen twintig jaar elke dag alles aan had gedaan om te polijsten, werkten niet meer. Jack was geïrriteerd. Hij leed aan koude voeten, jeukende vingers en een honger naar succes, waardoor hij elke laars met wraak achtervolgde. Jack was uit zijn element, en hoezeer hij altijd laarzen had bewonderd, hij realiseerde zich die dag iets dat zijn leven voor altijd veranderde.

Overweeg dit nu – nieuw in het land, zes maanden weggespoeld in de hoop passend werk te vinden en zuurverdiende besparingen die als kwik in de kieren verdwijnen. Voeg dit toe om een ​​beetje draai te geven – geen contacten. Net als Jack had ik het gevoel dat ik een dieptepunt had bereikt.

Dus tussen mijn afleveringen van hectisch gekibbel en het geven van de schuld aan iemand die ik te pakken kon krijgen, deed ik het voor de hand liggende wat iemand zou doen – ik surfte op het internet. Het grootste deel van de dag was ik op zoek naar vacatures bij het bankwezen, waar ik alles van binnen en van buiten kende. Ik moest de mensen dat gewoon laten zien, en alles zou goed komen.

Hoewel ik diep van binnen wist dat online solliciteren naar vacatures een onwaarschijnlijke gok was, laat staan ​​op de zeer competitieve arbeidsmarkt in Toronto, ging ik mollig door bij gebrek aan kennis van iets beters. Wat mijn egoïstische vastberadenheid aanwakkerde, was de overvloed aan adviezen over verhuizen naar een andere stad of terug naar school, of erger nog; veranderende bezetting. Alle adviezen waren gericht op de ‘wat’-vraag en niet op het’ hoe ‘.