Sociaal netwerken is een term die wordt gebruikt voor verschillende webgebaseerde platforms die zijn ontworpen om individuen, organisaties en bedrijven met elkaar te verbinden via sociale interacties. Gebruikers kunnen communiceren met behulp van tekst, afbeeldingen en audio / visuele media.

Traditionele media (zoals radio of kranten) hebben een een-op-veel-paradigma. Sociaal netwerken biedt en faciliteert een veel-op-veel-paradigma. Hoewel het veel-op-veel-paradigma individuen en bedrijven de ongekende mogelijkheid biedt om grote aantallen te bereiken tegen zeer lage kosten (of zonder kosten), betekent het ook dat ze moeten concurreren met veel meer “uitgevers” van informatie. Men moet ook bijzonder gevoelig zijn voor de verschillende vormen van sociale interactie die op elke site zijn toegestaan ​​en voor het niveau waarop gebruikers willen worden “gezocht” door iemand met een commercieel motief.

In dit artikel wordt uitgelegd hoe u sociale netwerken voor u en / of uw bedrijf kunt laten werken. Verschillende sociale netwerksites variëren in wat ze bieden, bedoeld gebruik en etiquette. Hier zullen we twintig algemene strategieën onderzoeken die op de meeste vormen van sociaal netwerken kunnen worden toegepast.

Mensen zullen je vinden en je toegang geven tot hun netwerken als je nuttige inhoud levert. YouTube is bijvoorbeeld een opmerkelijke bron geworden voor ‘how-to’-video’s van eigen bodem, die alles behandelen, van hoe je een Windsor-knoop kunt maken tot hoe je je eigen computer kunt bouwen. Het maakt niemand uit of je jezelf promoot in de context van die video’s of binnen de context van je YouTube-kanaalpagina.

Wie van ons heeft niet de teleurstelling meegemaakt om bij een kennis thuis te zijn uitgenodigd voor een intiem etentje, alleen om erachter te komen dat het etentje een manier was om je te verplichten om lang te blijven praten over waarom je bij hem / haar zou moeten komen multi-level marketingprogramma. Mensen sluiten zich aan bij sociale netwerksites om nieuwe vrienden te maken, te communiceren met oude en nieuwe en interessante dingen te ontdekken. Een Twitter-feed of een Facebook-nieuwsfeed die puur promotionele of zelfs semi-versluierde promotie is, zal voor weinigen interessant zijn.