Digitalisering is van groot belang. Dit is belangrijk omdat het bedrijf zo de verkoop kan verhogen, de klanttevredenheid kan verbeteren en meer tijd kan besparen. Digitalisering klinkt misschien ingewikkeld, maar dat hoeft het niet te zijn. Het heeft immers niet altijd met robots en moeilijke computerprogramma’s te maken.
Ontwikkelingen
Als ondernemer kun je ook eenvoudiger denken, bijvoorbeeld door te beginnen met online verkopen. Waarom de mogelijkheid van digitalisering niet ontdekken en er eindelijk gebruik van gaan maken? Als jouw bedrijf digitaal opereert, heb je daar weleens over nagedacht? Uit onderzoek van het ministerie van Economische Zaken blijkt dat een derde van het MKB de voordelen ziet van digitalisering door de coronacrisis. Aan de andere kant heeft meer dan 66% van de mkb’ers nog geen voordelen gezien. Het kan gezegd worden dat het tijdperk van verandering is aangebroken. Ondernemers moeten hier iets aan doen. Er wordt gehoopt dat artikelen als deze hieraan bijdragen.
Het omzetten van info
Digitalisering is het omzetten van analoge informatie in digitale vorm. Vroeger deed je bijvoorbeeld handenarbeid als persoon, maar nu kun je het aan de computer overlaten. Hierdoor ontstaat informatie in digitale vorm: data. Computers kunnen gegevens zorgvuldiger en sneller verwerken dan mensen. Als voorbeeld heb je Digitale receptie software.
Wat doe ik nu?
Je kunt zelf kiezen hoeve je wilt gaan met machines en computers. Zo zijn er bijvoorbeeld bedrijven die nog werken met een receptionist die fysiek aanwezig is, maar ook bedrijven die werken met een digitale receptie. Administratief beheer kan veranderen. Voor het beheer kun je veel papier en pennen gebruiken, maar je kunt ook een computer gebruiken. Door de computer op deze manier te gebruiken, gaat het beheer meestal sneller. Digitalisering is dus een middel. Daarbij hoort één doel: het verbeteren van bedrijfsprocessen. Bent u geïnteresseerd in het digitaliseren van de receptie en wilt u meer weten over dit proces? U kunt kijken op de website van de geregistreerde deskundige. Deskundigen zijn goed op de hoogte van de bezoekregistratie.
Recent Comments